– Jeg gleder meg til å ta fatt på styrelederjobben. Familievernet gjør et viktig arbeid for mange familier slik at de kan løse sine felles utfordringer. Mange får et bedre liv etter familie- og parterapi hos oss, og det er en viktig oppgave å få på plass en opptrappingsplan for familievernet i Norge og å styrke vår posisjon som ideell aktør.

Mæland tar over styreledervervet etter Helle D. Gjetrang som har fungert i rollen i flere år

– Jeg vil også takke Helle som har gjort en fantastisk jobb som styreleder for SKF i en krevende tid med uforutsigbare rammebetingelser. Hun har i stor grad bidratt til at SKF nå er en veldrevet og profesjonell aktør i norsk familievern.

Birgitte Jordahl fortsetter i styret, nå som ny nestleder.

I tillegg består styret av Øyvind Håbrekke, Jorunn Hallaråker Heggelund, Lars Erlend Kielland, Vigdis Eriksen og Torstein Frantzen.

Ny leder på Otta

Geir Vik har vært ved familievernkontoret på Otta i 35 år. En mer dedikert og engasjert person i familievernet skal en lete lenge for å finne. Med stort hjerte for lokalmiljøet kontoret er en del av, har han vært viktig for at familievernet har klart å nå ut til mange. Så det er ikke rart at lokalavisen har skrevet om ham.