Christiania

Vi tilbyr gratis parterapi, familieterapi og mekling, samt samlivskurs og foreldreveiledningskurs. Du trenger ikke henvisning for å komme til oss.

Christiania

Telefontid:
kl. 08.30 – 11:30 og fra 12:00 – 15.00 alle hverdager, avvik kan forekomme

Kontorets åpningstider:

Mandag-fredag 08:00-15:30

Alle fysiske møter ved Familievernkontoret skal være forhåndsavtalt.

Send oss en e-post: familievernkontoret.christiania@bufetat.no

MERK: Vennligst vær forsiktig med personopplysninger hvis du kontakter oss på e-post.

De fleste kommer til oss for rådgivning og samtaler om problemer i parforholdet eller i familien. Du kan helt uforpliktende ta kontakt med oss, og alle som jobber hos oss har taushetsplikt.

På familievernkontoret jobber det erfarne familieterapeuter og meklere. Når du henvender deg til oss første gang, vil du få kontakt med en av våre konsulenter som vil be om en kort beskrivelse av årsaken til din henvendelse før du får time hos familieterapeut eller mekler.

Timebestillinger tar vi imot per telefon i kontorets åpningstid. På grunn av større pågang enn kapasitet, er vårt tilbud dessverre begrenset til familier med barn under 18 år.

Vi har som mål å tilby meklingstime innen tre uker fra bestilling. I andre saker som par- og familieterapi og foreldreveiledning har vi som målsetting at ventetiden ikke skal være mer enn fire uker.

Alle familievernkontor arbeider etter samme lover og regler.

Kommende kurs

"Du og jeg og ADHD"

"Du og Jeg og ADHD" er et samlivskurs spesielt beregnet for par der en eller begge har ADHD. Forskning viser at å takle ADHD i parforholdet over mange år er en ordentlig utfordring

Samlivskurs for par som har barn fra før: -Kjærlighet i nyfamilien- "forelsket og forpliktet"

Mange par lever i “morderne nyfamilier” der èn eller begge har barn fra tidligere forhold. Det har sine gleder og utfordringer. Vi tilbyr en helg med fokus på parforholdet deres! Vi tematiserer tilknytning, følelser, nærhet, kommunikasjon og reparasjon i samlivet. Og vi snakker om livet med dine, mine og våre barn, og hvordan gi tid og rom for alle personer og relasjoner i familien.

Foreldrekurs: gi barnet en god relasjon til begge foreldre etter brudd

Et kurs for foreldre som ønsker å hjelpe barna med å ha et godt forhold til den andre forelderen, selv om det er vanskelig. Kurset strekker seg over tre halve dager.

Enkel og Effektiv Aggresjonskontroll Familievernkontoret Christiania

Enkel og effektiv aggresjonskontroll - et kurs om ansvar.

Bufferkurs, Familievernkontoret Christiania

"Bufferkurs", er et samlivskurs spesielt beregnet på par som har vært sammen lenge nok til å ha opplevd at de samme konfliktene har en tendens til å gjenta seg.

Hva med oss/Hva med meg

Inspirerende kurs for dere/deg med barn med nedsatt funksjonsevne og kronisk sykdom. Kursene holdes på gode hotell og er ment som et pusterom og en inspirasjon i en krevende hverdag. Kurset starter fredag kveld og avsluttes søndag etter lunsj. Erfarne fagfolk leder kursene.