Follo

Vårt kontor dekker kommunene Vestby, Ås, Frogn, Ski, Oppegård, Enebakk og Nesodden. Kontoret er en del av Stiftelsen Kirkens Familievern. Alle familievernkontor arbeider etter samme lover og regler. Du trenger ikke henvisning for å komme til oss.

Follo

Familievernkontoret i Follo tilbyr gratis parterapi, familieterapi og pliktig mekling ved samlivsbrudd

De fleste kommer til oss for rådgivning og samtaler om problemer i parforholdet og i familien. Du kan ta kontakt med familievernkontoret når det er vansker, konflikter eller kriser i familien. Vi har også samtaler med barn og ungdom. Du trenger ikke henvisning, og kan ta kontakt med oss per telefon dersom du ønsker å bestille time.

Vi som jobber på familievernkontoret er utdannet som psykologer, pedagoger, og sosionomer med videreutdanning i familieterapi. I tillegg er det kontorfaglig ansatte. Alle som jobber hos oss har taushetsplikt. Når du henvender deg til oss første gang, vil du få kontakt med en av våre kontorfaglige som vil be om en kort beskrivelse av årsaken til din henvendelse før du får time. På grunn av større pågang enn kapasitet, er vårt tilbud dessverre begrenset til familier med barn under 18 år.

Åpningstid: Kl. 08.00-15.30

Telefontid: Kl. 08:30-15:00. Avvik kan forekomme.

Epost: kf.follo@bufetat.no
(Epost bør ikke inneholde personlig informasjon.)
Sted: Idrettsveien 7 (Torvgården) i Ski sentrum.
Samme bygning som Bogerud Tekstil, men i 3. etasje.

Timebestilling tar vi imot per telefon i kontorets åpningstid.
Avlysninger kan skje både via telefon og epost.

Ventetid: Familievernkontoret har som mål å tilby meklingstime innen 3 uker fra bestilling. I andre saker som par- og familieterapi og foreldreveiledning har vi som målsetting at ventetiden ikke skal være mer enn 4 uker.

Kommende kurs

"For sint" sinnemestringsgruppe for kvinner

I løpet av kurset ønsker vi å hjelpe kursdeltagerne til å ta skritt i riktig retning for å endre sin livssituasjon til det bedre. Vi vil gi deg noen verktøy som kan være til praktisk nyttig hjelp i de situasjonene der sinne og irritasjon kommer ut av kontroll.

Gruppe for foreldre med barn i fosterhjem

Å være forelder og ha sitt barn i fosterhjem er krevende, og mange opplever sorg og skuffelser, men vi vet at du er betydningsfull for barnet ditt.  Derfor håper vi at tilbudet skal bidra til at du og barnet ditt opplever situasjonen og samvær lettere. Gjennom gruppa skal du få støtte av andre i lik situasjon, dele tanker og erfaringer, oppleve respekt, kjenne styrken gjennom samvær med andre i lignende situasjon og finne støtte til å komme videre. Gruppa er gratis, og vi serverer litt enkel mat.

"Jeg er for sint" sinnemestringsgruppe for menn

I løpet av gruppa ønsker vi å hjelpe gruppedeltagerne til å ta skritt i riktig retning for å endre sin livssituasjon til det bedre. Vi vil gi deg noen verktøy som kan være til praktisk nyttig hjelp i de situasjonene der sinne og irritasjon kommer ut av kontroll.

Kurs for foreldre med utfordrende samarbeid etter samlivsbrudd

Om barns reaksjoner på konflikt mellom foreldre.